HELP 
Nieuwe relatieregel invoeren
  Menu - Relatiebeheer - Relatiebeheer

Mogelijkheden
  • In dit scherm begint u een nieuwe relatieregel.
  • De standaard gegevens van een geselecteerde relatie worden direct getoond.
  • In het veld "Kenmerk" kunt u in het kort het "onderwerp" van de relatieregel noteren.
  • In het veld "Tekst invoer" kunt u een uitgebreide omschrijving plaatsen van de te verrichten werkzaamheden cq te ondernemen acties.
  • Wijs de relatieregel vervolgens toe aan een medewerker. Indien de relatieregel werkzaamheden voor meerdere medewerkers betreft, kunt u alle betreffende medewerkers toevoegen. Voor iedere geselecteerde medewerker wordt dan een relatieregel opgeslagen.

Velden nieuwe relatieregel
  • [Zoek in relatiebestand [F4] ]
    Met deze knop roept u het relatie keuzevenster op. In het keuzevenster kunt u de debiteur, crediteur of prospect selecteren waarop de nieuw in te voeren relatieregel van toepassing is. Van de geselecteerde relatie worden de standaard gegevens direct getoond in dit scherm.

Alles openen Alles sluiten
Velden nieuwe relatieregel
Relatienaam
In dit veld wordt de naam van de geselecteerde relatie getoond.
Woonplaats
In dit veld wordt de woonplaats van de geselecteerde relatie getoond.
Contactpersoon
In dit veld wordt standaard de naam die bij de geselecteerde relatie is ingevoerd getoond. Als in het veld "Selecteer contactpersoon" een contactpersoon gekozen is, dan wordt hier de naam van die contactpersoon getoond.

Als u de naam en adresgegevens van de relatie hier wilt zien, nadat u een contactpersoon gekozen hebt, dan dient u de knop [Zoek in relatiebestand] te gebruiken en de relatie opnieuw te selecteren.

Selecteer contactpersoon
Kies hier de contactpersoon van de relatie uit de eerder vastgelegde contactpersonen. Een nieuwe contactpersoon bij een relatie kunt u aanmaken in de betreffende relatietabel (debiteur, crediteur of prospect).
Telefoon
In dit veld wordt het telefoonnummer van de geselecteerde relatie getoond.
Mobiel
In dit veld wordt het mobiele telefoonnummer van de geselecteerde relatie getoond.
Fax
In dit veld wordt het faxnummer van de geselecteerde relatie getoond.
E-mail
In dit veld wordt het e-mailadres van de geselecteerde relatie getoond.
Datum planning
De huidige datum wordt automatisch voorgesteld als datum planning, maar u kunt deze datum wijzigen. Hiermee kunt u bijvoorbeeld voor of in het weekend de planning van maandag invoeren.
Tijd
De huidige tijd wordt automatisch voorgesteld als begintijd van de relatieregel, maar u kunt deze tijd wijzigen. Hiermee kunt u bijvoorbeeld 's ochtends de planning van 's middags invoeren. 
Prioriteit
Kies hier uit prioriteit "laag, middel of hoog", waarmee de nieuwe relatieregel gemarkeerd wordt. In het overzicht van relatieregels kunt u de prioriteit van regels aflezen aan een kleurcode. Tevens kunt u selecteren op regels van een bepaalde prioriteit.
Kenmerk
Voer in dit veld een kenmerk in voor de nieuwe relatieregel. U kunt in dit veld een tekst van ongeveer 250 posities invoeren.
Tekst invoer
In dit veld kunt u een lange tekst invoeren bij de nieuwe relatieregel.
Medewerker
Selecteer hier de medewerker(s) aan wie de relatieregel toegewezen wordt. De relatieregel wordt na het opslaan zichtbaar in het  "relatiebeheer overzicht" van deze medewerker(s).

En relatieregel voor meer medewerkers
Als de regel aan twee of meer medewerkers toegewezen wordt, dan wordt er per medewerker een relatieregel aangemaakt. Iedere medewerker kan dan met de relatieregel aan de slag vanuit zijn eigen overzicht van relatieregels.


  • [Opslaan] en [Annuleren]
    Druk op [Opslaan] om de relatieregel op te slaan in relatiebeheer. De regel zal getoond worden bij de medewerker(s) aan wie de regel is toegekend.
    Druk op [Annuleren] om dit scherm te verlaten zonder de regel op te slaan.